PILTTI vastaa lasikeskusteluun

PILTTI-tuotteemme ovat viime päivinä saaneet paljon huomiota sekä mediassa, että sosiaalisessa mediassa. Olemme tietoisia esitetyistä huolenaiheista, ja ymmärrämme sen, että käydystä keskustelusta aiheutuu pienten lasten vanhemmille huolta. Haluamme korostaa, että PILTTI-tuotteita voi käyttää turvallisesti. Tutkimme kaikki asiakaspalautteet kattavasti ja huolellisesti, ja suhtaudumme niihin erittäin vakavasti. 

 

Julkinen keskustelu liittyy heinäkuiseen tapaukseen koskien yhtä (1) PILTTI Kasvis-Kinkkuherkku -pilttipurkkia, josta on tehdyssä kuluttajapalautteessa löydetty kidemäistä lasia. Emme saaneet tuotteesta muita kuluttajapalautteita. Olemme tutkineet tapauksen erittäin huolellisesti ja todenneet, että kyseessä on yksittäistapaus, jossa lopullista syytä lasin ilmestymiseen purkkiin ei ole voitu määrittää. Pahoittelemme erittäin paljon tapahtunutta ja olemme olleet kyseiseen kuluttajaan tiivissä yhteydessä. Kyseisen tuotteen valmistus lopetettiin jo viime syyskuussa, koska se korvattiin uudella tuotteella. Tuotetta ei ole enää saatavilla kaupoissa.

Samassa keskustelussa on myös mainittu toinen tuotteemme PILTTI Pohjoisen Maut Punaposki. Käytämme tuotteissamme oikeita hedelmiä ja marjoja, ja sisäisten tutkimustemme mukaan on mahdollista, että näiden luonnolliset koostumukset ja osat voivat muistuttaa vierasesineitä, kuten hiekkaa tai lasikiteitä. Emme ole löytäneet yhdestäkään omasta tutkimuksestamme, tuotannon näytteestä tai meille toimitetusta kuluttajapalautteesta lasia. 

PILTTI-tehtaamme työntekijät koulutetaan perusteellisesti havaitsemaan vierasesineitä.  Varsinainen prosessi tuotantolinjoilla on suunniteltu estämään kaikenlainen kontaminaatio, ja siihen kuuluu tuotteiden käsintarkastus, optinen tarkastus, tyhjien purkkien pesu, soseen seulonta ja lopuksi röntgenkuvaus. 

On selvää, että tuotteitamme kuljetetaan ja käsitellään toimitusketjun eri vaiheissa. Teemme tiivistä yhteistyötä myös jatkossa kumppaneidemme kanssa parantaaksemme prosessejamme jatkuvasti. 

Tästä syystä haluamme muistuttaa kuluttajia PILTTI-tuotteiden turvallisesta käytöstä:

- Purkista pitäisi aina kuulua naksahdusääni, kun se avataan ensimmäisen kerran

- Purkin sisältö on tyhjennettävä muovilusikalla erilliselle tarjoilulautaselle.

- Aikuisen on maistettava tuotetta ensin, ennen kuin se tarjoillaan lapselle.

Ymmärrämme, että julkinen keskustelu on aiheuttanut suurta huolta lasten vanhemmissa, ja haluamme vakuuttaa, että tuotteidemme turvallisuus ja laatu ovat meille ensiarvoisen tärkeitä, ja olemme sitoutuneita toimintamme jatkuvaan parantamiseen. Mikäli sinulla herää lisää kysymyksiä, olethan yhteydessä kuluttajapalveluumme. 

Mikäli epäilet löytäneesi vierasesineen PILTTI-tuotteestamme, toimi näin:

1. Säilytä tuote ja pakkaus sisältöineen

2. Ota yhteys Piltin kuluttajapalveluun puh. 08000 6161 tai kuluttajapalvelu@fi.nestle.com